Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

    În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

    Iar acum să facem o retrospectivă:

    Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

    În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


    18.06.2024 | Atenție – perioadă caniculara!
    În contextul prognozelor emise de Serviciul Hidrometeorologic de Stat pentru săptămâna curentă privind temperaturile ridicate și discomfortul termic, Calea Ferată din Moldova atenționează călătorii privind necesitatea întreprinderii măsurilor de protecție în perioada caniculară. Pentru evitarea insolației și hipertermiei urmează a limita, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare, purtarea hainelor lejere și ample, din fibre naturale, de culori deschise, consumarea lichidelor, fără a aștepta să apară senzația de sete, cu excepția alcoolului și băuturilor cu conținut de cofeină (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri răcoritoare carbogazoase), deoarece acestea sunt diuretice și diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii....

    17.06.2024 | Accent deosebit – siguranța călătorilor
    Siguranța feroviară este unul din pilonii de bază, asupra căruia este focalizat întregul management al ÎS “Calea Ferată din Moldova”.Pe lîngă creșterea siguranței transportului pe infrastructura feroviară, reducerea riscurilor de accident sau incident feroviar, implicarea personalului în reducerea timpului de restabilire a circulației în cazul producerii unor accidente/incidente feroviare sau producerea de calamități naturale sau dezastre, un accent deosebit este pus pe transportarea călătorilor în condiţii de siguranţă şi confort....

    12.06.2024 | Trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la destinație
    Ploile abundente și vântul puternic de aseară au făcut ravagii în mai multe localități din țară. A fost afectată și activitatea Căii Ferate din Moldova. În urma condițiilor meteo nefavorabile trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la Gara feroviară Ungheni cu întârziere de 30 minute. Însă pasagerii nu și-au putut continua călătoria spre capitala Republicii Moldova, motivul fiind deconectarea energiei electrice și sistarea funcționării infrastructurii de deservire a călătorilor la stația feroviară Ungheni....
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!