Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

    În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

    Iar acum să facem o retrospectivă:

    Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

    În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


    12.06.2024 | Trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la destinație
    Ploile abundente și vântul puternic de aseară au făcut ravagii în mai multe localități din țară. A fost afectată și activitatea Căii Ferate din Moldova. În urma condițiilor meteo nefavorabile trenul accelerat international București-Chișinău a sosit la Gara feroviară Ungheni cu întârziere de 30 minute. Însă pasagerii nu și-au putut continua călătoria spre capitala Republicii Moldova, motivul fiind deconectarea energiei electrice și sistarea funcționării infrastructurii de deservire a călătorilor la stația feroviară Ungheni. ...

    12.06.2024 | Crearea unui Centru Logistic multimodal – proiect strategic pentru Calea Ferată din Moldova
    În perioada 3-6 iunie 2024 Directorul general interimar al Căii Ferate din Moldova, Serghei Tomșa, a efectuat o vizită de studiu în Austria. Deplasarea este parte a suportului oferit de Programul USAID Reforme Instituționale și Structurale în Moldova (MISRA) în elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru crearea unui Centru Logistic multimodal la stația feroviară Berești din mun.Ungheni....

    30.05.2024 | Verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată a stațiilor și a nodurilor feroviare din Moldova
    Chișinău, 28 mai 2024 – În perioada 13-24 mai 2024, Serghei Tomșa, Directorul General Interimar al Î.S. Calea Ferată din Moldova (CFM), împreună cu un grup de lucru format din angajați ai CFM, au desfășurat verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată și nodurilor feroviare din țară. Această acțiune a avut ca scop principal verificarea menținerii siguranței și eficienței transportului feroviar, precum și identificarea și rezolvarea problemelor de infrastructură....
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!